Posisi | Treasury Officer |
Tanggal | 27 Juni 2025 |
Penutupan | 27 Juli 2025 |
Perusahaan | Pinhome |
Kota | Jakarta Selatan | ID |
Tipe Kerja | Full Time |
Info Terbaru Seputar Pekerjaan dari Perusahaan Pinhome sebagai posisi Treasury Officer. Jika Lowongan Kerja Treasury Officer di Jakarta Selatan ini sesuai dengan kriteria anda silahkan langsung mengirimkan lamaran / CV Terbaru anda melalui situs loker terkini dan terupdate Lokerindo.ID.
Setiap pekerjaan mungkin tidaklah mudah untuk dilamar, karena sebagai kandidat baru / calon pegawai harus memenuhi beberapa kualifikasi dan persyaratan sesuai dengan kriteria yang dicari dari Perusahaan tersebut. Semoga info karir dari Pinhome sebagai posisi Treasury Officer dibawah ini sesuai dengan Kualifikasi anda.
About the role
The Treasury Officer is responsible for executing day-to-day treasury operations, including cash management, bank transactions, bank relationship, bank transaction reconciling, and accuracy in financial transactions.
What You Will Do
Monitor daily cash flow and bank balances.
Ensure sufficient funds for operational needs.
Process payments, fund transfers (including RTGS, LLg, BI-FAST).
Handle documentation for opening/closing bank accounts.
Liaise with banks for rate negotiations and banking facilities.
Maintain accurate bank reconciliation reports.
Support monthly closing activities related to cash and treasury accounts.
Maintain accurate treasury records for audit purposes.
Coordinate with Accounting, Tax, and Finance teams as needed.
What You Will Need
Bachelor's degree in Finance, Accounting, or a related field.
1-3 years of experience in treasury or finance.
Strong attention to detail and numerical accuracy.
Proficiency in Microsoft Excel and accounting system (e.g., Jurnal.id).
Good communication and coordination skills.
Setelah membaca dan mengetahui kriteria serta kebutuhan minimum kualifikasi yang telah dijelaskan dari info pekerjaan Treasury Officer di kantor Jakarta Selatan di atas, segera lengkapi berkas lamaran kerja seperti surat lamaran kerja, CV, FC ijazah, transkrip, dan pelengkap lainnya seperti yang telah dijelaskan di atas. Kirim melalui link Halaman Selanjutnya di bawah ini.
Halaman Selanjutnya »