Lowongan Kerja Business Process Management Analyst di Sarana Yukti Bandhana

Posisi Business Process Management Analyst
Tanggal 17 September 2025
Penutupan 17 Oktober 2025
Perusahaan Sarana Yukti Bandhana
Kota Jakarta Selatan | ID
Tipe Kerja Full Time

Deskripsi Pekerjaan:

Info Terbaru Seputar Pekerjaan dari Perusahaan Sarana Yukti Bandhana sebagai posisi Business Process Management Analyst. Jika Lowongan Kerja Business Process Management Analyst di Jakarta Selatan ini sesuai dengan kriteria anda silahkan langsung mengirimkan lamaran / CV Terbaru anda melalui situs loker terkini dan terupdate Lokerindo.ID.

Setiap pekerjaan mungkin tidaklah mudah untuk dilamar, karena sebagai kandidat baru / calon pegawai harus memenuhi beberapa kualifikasi dan persyaratan sesuai dengan kriteria yang dicari dari Perusahaan tersebut. Semoga info karir dari Sarana Yukti Bandhana sebagai posisi Business Process Management Analyst dibawah ini sesuai dengan Kualifikasi anda.

PT Sarana Yukti Bandhana (SYB) is a payment service provider and operator. For more than 25 years, SYB has pioneered a digital payment ecosystem that ensures transactions are processed efficiently and securely.

SYB offers a wide range of digital payment channels, serving various sectors such as public utilities, banking, finance, insurance, education, telecommunications, entertainment, online gaming, e-commerce, as well as e-wallet and e-money.

We strive to be a pioneer in the digital landscape, providing our customers with secure and innovative financial solutions designed to advance financial services across Asia.

Job Description

  • Project Management: Oversee the workflow and projects of the Sales team. Coordinate and manage all phases of the project to ensure timely completion in line with the set objectives.
  • Workflow Supervision: Collaborate with cross-departmental teams to ensure smooth coordination for all plans and projects. Conduct regular meetings with Sales, Legal, and Information Technology (IT) teams to monitor project progress and address any questions or potential challenges.
  • Analysis and Risk Identification: Identify and analyze potential risks and issues, escalate critical matters, and collaborate with internal team to implement the best solutions to keep projects on track.
  • Documentation and Reporting: Review daily progress, status reports, and project documentation prepared by the Sales team, ensuring that all legal and technical documentation is in compliance.
  • Sales Targets & Transactions Monitoring: Regularly monitor and analyze data to review the achievement of sales targets.

Qualifications & Required Skills

  • Education: Minimum Bachelor's degree.
  • Work Experience: Fresh graduates are welcome to apply. 
  • Location: Based in South Jakarta (Sequis Center)
  • Availability: Able to start work immediately 
  • Project Management Skills: Strong ability in project management, time management, and handling disruptions to ensure projects are completed on time with high quality.
  • Data Analysis: Capable of evaluating data and analyzing transactions.
  • Microsoft Office: Proficient in Microsoft Office Word, Excel, and PowerPoint.
  • Work Ethic: Strong work ethic, independent, and high integrity. Able to adapt to fast-paced environments, meet deadlines, and handle ad-hoc work requests efficiently.
  • Communication Skills: Facilitate clear and effective communication to foster understanding and alignment among diverse stakeholders.
  • Detail-Oriented: Able to consistently prepare comprehensive and accurate project documentation.

Info Pekerjaan:

  • Perusahaan: Sarana Yukti Bandhana
  • Posisi: Business Process Management Analyst
  • Lokasi Kerja: Jakarta Selatan
  • Negara: ID

Cara Mengirimkan Lamaran:

Setelah membaca dan mengetahui kriteria serta kebutuhan minimum kualifikasi yang telah dijelaskan dari info pekerjaan Business Process Management Analyst di kantor Jakarta Selatan di atas, segera lengkapi berkas lamaran kerja seperti surat lamaran kerja, CV, FC ijazah, transkrip, dan pelengkap lainnya seperti yang telah dijelaskan di atas. Kirim melalui link Halaman Selanjutnya di bawah ini.

Halaman Selanjutnya »

Lowongan Kerja Serupa

  Receptionist Kantor - Jakarta Selatan di PT Surya Tekno Abadi

Diposting: 05 Desember 2025
Tugas / Tanggung Jawab : Melakukan Tugas Umum Bagian Depan / Resepsionis Memberikan informasi / menerima informasi Melakukan penerimaan telepon bagian fr

  Staff Administrasi Pembukuan - Jakarta Selatan di PT Surya Tekno Abadi

Diposting: 05 Desember 2025
Tugas / Tanggung Jawab : Melakukan kegitan staff administrasi diberbagai divisi admin yang berbeda sesuai dengan kemampuan Melakukan pendataaan , pecatatat

  Operator Produksi - Jakarta Selatan di PT Parion Indo Tama

Diposting: 05 Desember 2025
Tugas / Tanggung Jawab : Melakukan Kegiatan Operator Produksi Setiap Harinya Dapat Menjaga keselamatan dalam bekerja Dapat mengoperasikan mesin produksi
Perusahaan: PT Parion Indo Tama
Lokasi: Jakarta Selatan

  Helper Tim - Jakarta Selatan di PT Parion Indo Tama

Diposting: 05 Desember 2025
Tugas / Tanggung Jawab : Melakukan Kegiatan Operator Gudang / Warehouse Staff Setiap harinya Melakukan Packing Barang Melakukan Sortir Barang Melakukan
Perusahaan: PT Parion Indo Tama
Lokasi: Jakarta Selatan

  Quality Control - Jakarta Selatan di PT Parion Indo Tama

Diposting: 05 Desember 2025
Tugas / Tanggung Jawab : Melakukan tugas utama bagian Quality Control / Staff QC Berkoordinasi dengan tim produksi dan kepala bagian untuk melakukan repair
Perusahaan: PT Parion Indo Tama
Lokasi: Jakarta Selatan