Customer Operations, Workforce Management (Solo/Jogja)

Info Terbaru Seputar Pekerjaan dari Perusahaan Shopee sebagai posisi Customer Operations, Workforce Management (Solo/Jogja). Jika Lowongan Kerja Sales di Yogyakarta ini sesuai dengan kriteria anda silahkan langsung mengirimkan lamaran / CV Terbaru anda melalui situs loker terkini dan terupdate Lokerindo.ID

Setiap pekerjaan mungkn tidak lah mudah untuk di lamar, karena sebagai kandidat baru / calon pegawai harus memenuhi beberapa kualifikasi dan persyaratan sesuai dengan kriteria yang dicari dari Perusahaan tersebut. Semoga info karir dari Shopee sebagai posisi Customer Operations, Workforce Management (Solo/Jogja) dibawah ini sesuai dengan Kualifikasi anda.

Forecast manpower planning within the CS Team based on forecast projection from BI in order to ensure adequate daily resource coverage

Apply Now

Department Operations LevelExperienced (Individual Contributor) LocationIndonesia - Yogyakarta

The Operation teams at Shopee covers the operational end-to-end process, from when the buyer searches for a product listed on the Shopee platform, to the moment the buyer receives the products. The team analyses and monitors operational KPIs across the region and conducts root cause analysis when operation performance fluctuates. The Operations team comprises Customer Service, Payment, Listings, Warehouse, Logistics, Seller Operations and Fraud.

Job Description:
  • Analyze the regional direction and gain information from BI, Marketing in order to create a proper schedule that accommodates all the company’s need
  • Create schedule (for L1 & L2 CS) and monitor changes to schedule, in order to ensure adequate daily resource coverage
  • Forecast manpower planning within the CS Team (based on forecast projection from BI), in order to ensure adequate daily resource coverage
  • Inform CS Team related to applied policies and standards, in order to ensure CS Team understand and comply with performance standards and policies to achieve the specified company’s goals
  • Create, compile, and report, all KPI/CSAT/best performance, and scorecard achievements in Operations from Sales Force
Requirements:
  • Min. Bachelors Degree in any major
  • Min. 2 years of working experience in related field (experiencing in WFM such as forecasting and Scheduling would be an advantage)
  • Good with numbers and data interpretation
  • Able to use a statistical approach on data storytelling
  • Able to provide and develop reporting or dashboards from scratch
  • Should be excellent in Excel / Should be decent in excel for other roles
  • Understand Customer Service SLA metrics

Informasi Tambahan :
  • Perusahaan : Shopee
  • Posisi : Customer Operations, Workforce Management (Solo/Jogja)
  • Lokasi : Yogyakarta
  • Negara : ID

Cara Mengirimkan Lamaran :

Setelah Membaca dan telah mengetahui kriteria dan kebutuhan minimum kualifikasi yang telah dijelaskan dari info pekerjaan Customer Operations, Workforce Management (Solo/Jogja) di kota Yogyakarta diatas dengan demikian jobseeker yang merasa belum memenuhi persyaratan meliputi pendidikan, umur, dll dan memang merasa berminat dengan lowongan kerja terbaru Customer Operations, Workforce Management (Solo/Jogja), pada bulan ini 2024 diatas, hendaknya secepatnya untuk melengkapi dan menyusun berkas lamaran kerja seperti surat lamaran kerja, CV atau daftar riwayat hidup, FC ijazah dan transkrip dan pelengkap lainnya seperti yang telah dijelaskan diatas, guna mendaftar dan mengikuti seleksi masuk penerimaan pegawai baru diperusahaan yang dimaksud, dikirim melalui link Halaman Selanjutnya di bawah ini.

Proses Selanjutnya

Perhatian - Dalam proses rekrutmen, perusahaan yang sah tidak pernah menarik biaya dari kandidat. Jika ada perusahaan yang menarik biaya wawancara, tes, reservasi tiket, dll hindari karena ada indikasi penipuan. Jika Anda melihat sesuatu yang mencurigakan, silakan hubungi kami: support@lokerindo.id

Tanggal Tayang : 18-03-2024