Network Security Engineer

ICDX | Jakarta | ID

Info Terbaru Seputar Pekerjaan dari Perusahaan ICDX sebagai posisi Network Security Engineer. Jika Lowongan Kerja Sales di Jakarta ini sesuai dengan kriteria anda silahkan langsung mengirimkan lamaran / CV Terbaru anda melalui situs loker terkini dan terupdate Lokerindo.ID

Setiap pekerjaan mungkn tidak lah mudah untuk di lamar, karena sebagai kandidat baru / calon pegawai harus memenuhi beberapa kualifikasi dan persyaratan sesuai dengan kriteria yang dicari dari Perusahaan tersebut. Semoga info karir dari ICDX sebagai posisi Network Security Engineer dibawah ini sesuai dengan Kualifikasi anda.

With abundant natural resources in Indonesia ICDX is able to facilitate national interest as a global trading center for prime commodities such as Gold Crude ...

Indonesia Commodity & Derivatives Exchange (ICDX) provides facilities and infrastructure to its members to conduct prime commodity transactions and enforce laws and regulations to create a fair, transparent, cost effective, and well-organized market as a platform to form accountable and credible prices, and as a hedging tool. With abundant natural resources in Indonesia, ICDX is able to facilitate national interest as a global trading center for prime commodities such as Gold, Crude Oil, Foreign Exchange, Crude Palm Oil (CPO) and Tin.

ICDX collaborates with PT Indonesia Clearing House (ICH) and PT ICDX Logistik Berikat (ILB). ICH has a role as the guarantor institution for all transactions including managing risk management, margin, and transaction settlement. Meanwhile, ILB plays a role in physical transactions to eliminate country risk and also an integrated logistics management system as end-to-end services.
As a Network Engineer your responsibilities wil include as Building and maintaining internal and external internet network stability, and network security.

Manage and configuration firewall rules specially in fortigate

Manage and Configuration IP-Phone specially in Cisco CUCM

Manage and configuration wireless connection specially in ruckus

Manage and Configuration Network in Google Cloud

Manage and configuration internet and bandwidth shaping

Monitoring Security treat using report by IPS firewall

Hands-on experience with Cisco / Juniper / Fortinet / HP Enterprise

Running Penetration testing using intruder application

Review new solutions and improve the resilience of the current network and system environment

Plan, deploy and monitor IT solutions to ensure system hardening and network security

Provide network, server and system operation support, issue isolation, and troubleshooting for incidents

Produce enterprise-level designs for Active Directory, and perform implementation, enhancement and maintenance

Responsible for maintaining and managing all aspects of IT network infrastructure and operations of data center

Deliver timely, reliable and quality IT solutions to meet different internal project needs

Proactive network performance monitoring
Bachelors Degree in Computer Science or related field

Have experience min 3 years in Network Security Engineer

Communicative; Initiative; Team Work

Proficient in Linux, Windows NT, Unix; Proficient in Firewall (open source and appliance); Proficient in router (Mikrotik, Cisco, Juniper); Strong networking concept; Proficient in Cisco Switch, Procurve switch, 3Com Switch; Proficient in English (written or oral)

Have CCNA sertification is a plus

Informasi Tambahan :

  • Perusahaan : ICDX
  • Posisi : Network Security Engineer
  • Lokasi : Jakarta
  • Negara : ID

Cara Mengirimkan Lamaran :

Setelah Membaca dan telah mengetahui kriteria dan kebutuhan minimum kualifikasi yang telah dijelaskan dari info pekerjaan Network Security Engineer di kota Jakarta diatas dengan demikian jobseeker yang merasa belum memenuhi persyaratan meliputi pendidikan, umur, dll dan memang merasa berminat dengan lowongan kerja terbaru Network Security Engineer, pada bulan ini 2024 diatas, hendaknya secepatnya untuk melengkapi dan menyusun berkas lamaran kerja seperti surat lamaran kerja, CV atau daftar riwayat hidup, FC ijazah dan transkrip dan pelengkap lainnya seperti yang telah dijelaskan diatas, guna mendaftar dan mengikuti seleksi masuk penerimaan pegawai baru diperusahaan yang dimaksud, dikirim melalui link Halaman Selanjutnya di bawah ini.

Proses Selanjutnya

Perhatian - Dalam proses rekrutmen, perusahaan yang sah tidak pernah menarik biaya dari kandidat. Jika ada perusahaan yang menarik biaya wawancara, tes, reservasi tiket, dll hindari karena ada indikasi penipuan. Jika Anda melihat sesuatu yang mencurigakan, silakan hubungi kami: support@lokerindo.id

Tanggal Tayang : 15-02-2024